Nasza oferta
NSR
A[u]kcja Trzy Serca
Aktualności

Super Bowl 2015 - reklamy

Rozegrany w nocy z 1 na 2 lutego Super Bowl, czyli finał ligi futbolu amerykańskiego NFL, przyniósł amerykańskiej gospodarce nawet 13 mld dolarów przychodu. To mniej więcej tyle, ile wynosi roczny PKB Islandii. Mecz to nie tylko największe jednorazowe wydarzenie sportowe na świecie, lecz także wielki event rozrywkowy.  Warto tylko jeszcze dodać, że w tegorocznym, 49. meczu Super Bowl drużyna New England Patriots wygrała z Seattle Seahawks 28-24.

30 sekundowy czas antenowy na reklamę podczas meczu kosztował około 16,5 mln zł

My jednak zajmiemy się tym co działo się w TV między kolejnymi rozgrywkami tych drużyn. Tegoroczny 30 sekundowy czas antenowy na reklamę podczas tego meczu kosztował około 4,5 mln dolarów, czyli około 16,5 mln zł (kurs 1 dolara z 2.II.2015 to 3,69 zł). Dla porównania w naszym kraju najdroższe reklamy w TV oscylują wokół 90-110 tys. zł. Reklamodawcy wydali w tym roku łącznie około 360 mln dolarów, aby wypromować swoje produkty. Wśród reklamodawców przeważają koncerny samochodowe. Widzowie obejrzą reklamy takich firm jak Jeep, KIA, Mercedes, BMW, Nissan, Toyota i Lexus. W tym roku zabrakło VW, który był obecny w ostatnich latach podczas tego meczu.

 

Jak co roku, w reklamach zagrało wielu znanych artystów, m.in. Liam Neeson, Lindsay Lohan, Bryan Cranston (Walter White), Kim Kardashian, Pierce Brosnan, Danny Trejo, Steve Buscemi, Jeff Bridges, Snoop Dogg, Matt Damon.

 

Kilka rzeczy rzuca się w oczy po tegorocznych reklamach w Super Bowl. W wielu reklamach pojawiał się hashtag z nazwą firmy lub hasłem reklamowym. Pojawiły się reklamy gier mobilnych, które w ostatnich latach zawojowały przemysłem rozrywkowym i które zapukały do klienta nawet z wykorzystaniem najdroższego czasu antenowego - w poniekąd konkurencyjnej dla gier telewizji.

 

Dodając do tego m.in. ceny biletów na ten mecz, które oscylowały wokół 6 tys. dolarów (stadion mieści 63 400 widzów) tworzy to ogromny jednorazowy przemysł rozrywkowy.

 

Przedstawiamy wszystkie (!) reklamy, które były w tym roku emitowane podczas Super Bowl XLIX:

 

Strona:     - 1 -     - 2 -     - 3 -     - 4 -     - 5 -     - 6 -

 

Firma: Supercell / Clash of Clans
Tytuł reklamy: Revenge
Agencja marketingowa: Barton F. Graf 9000

 

Firma: Microsoft
Tytuł reklamy: Braylon O'Neill

 

Firma: Microsoft
Tytuł reklamy: Estella’s Brilliant Bus

 

Firma: Budweiser
Tytuł reklamy: Lost dog
Agencja marketingowa: Anomaly

 

Firma: Go Daddy
Tytuł reklamy: Journey home
Agencja marketingowa: Barton F. Graf 9000

 

Firma: FirstBank
Tytuł reklamy: Puppies for sale
Agencja marketingowa: TDA_Boulder

 

Firma: No More
Tytuł reklamy: Delivery

 

Firma: Mophie
Tytuł reklamy: All powerless

 

Firma: Doritos
Tytuł reklamy: When pigs fly

 

Firma: Skittles
Tytuł reklamy: Settle it
Agencja marketingowa: DDB

 

Strona:     - 1 -     - 2 -     - 3 -     - 4 -     - 5 -     - 6 -

 

 
 
Pozostałe:
A[u]kcja Trzy Serca
"A[u]kcja Trzy Serca" to charytatywny projekt organizowany przez Nasze Koło, które ma na celu pomoc potrzebującym. Akcja polega na internetowej licytacji przedmiotów...
czytaj więcej
Damian Gębarowski
dr Justyna Stecko
Joanna Sienkiewicz
Kinga Litwin
Agata Węgrzyn
Weronika Chomiuk
Areta Dąbal
Gabriela Piskadło
Magdalena Mikołajczak
Aneta Micał
Damian Wołowiec
Arkadiusz Strycharczyk
Damian Leszczyński
Maciej Wojciechowski
Justyna Bryk
Bartosz Zborowski
Mariola Brodowska
Danuta Kostrzewa
Magdalena Kotyra
Zuzanna Pelc
Marzena Bąk
Michał Strączek
Agata Żytniak
Małgorzata Potoczna
Paulina Ciężkowska
Aleksandra Pocałuń
Patrycja Chabko
Aleksandra Węgrzyn
Łukasz Gębara