Nasza oferta
Aktualności

Super Bowl 2015 - reklamy

Rozegrany w nocy z 1 na 2 lutego Super Bowl, czyli finał ligi futbolu amerykańskiego NFL, przyniósł amerykańskiej gospodarce nawet 13 mld dolarów przychodu. To mniej więcej tyle, ile wynosi roczny PKB Islandii. Mecz to nie tylko największe jednorazowe wydarzenie sportowe na świecie, lecz także wielki event rozrywkowy.  Warto tylko jeszcze dodać, że w tegorocznym, 49. meczu Super Bowl drużyna New England Patriots wygrała z Seattle Seahawks 28-24.

30 sekundowy czas antenowy na reklamę podczas meczu kosztował około 16,5 mln zł

My jednak zajmiemy się tym co działo się w TV między kolejnymi rozgrywkami tych drużyn. Tegoroczny 30 sekundowy czas antenowy na reklamę podczas tego meczu kosztował około 4,5 mln dolarów, czyli około 16,5 mln zł (kurs 1 dolara z 2.II.2015 to 3,69 zł). Dla porównania w naszym kraju najdroższe reklamy w TV oscylują wokół 90-110 tys. zł. Reklamodawcy wydali w tym roku łącznie około 360 mln dolarów, aby wypromować swoje produkty. Wśród reklamodawców przeważają koncerny samochodowe. Widzowie obejrzą reklamy takich firm jak Jeep, KIA, Mercedes, BMW, Nissan, Toyota i Lexus. W tym roku zabrakło VW, który był obecny w ostatnich latach podczas tego meczu.

 

Jak co roku, w reklamach zagrało wielu znanych artystów, m.in. Liam Neeson, Lindsay Lohan, Bryan Cranston (Walter White), Kim Kardashian, Pierce Brosnan, Danny Trejo, Steve Buscemi, Jeff Bridges, Snoop Dogg, Matt Damon.

 

Kilka rzeczy rzuca się w oczy po tegorocznych reklamach w Super Bowl. W wielu reklamach pojawiał się hashtag z nazwą firmy lub hasłem reklamowym. Pojawiły się reklamy gier mobilnych, które w ostatnich latach zawojowały przemysłem rozrywkowym i które zapukały do klienta nawet z wykorzystaniem najdroższego czasu antenowego - w poniekąd konkurencyjnej dla gier telewizji.

 

Dodając do tego m.in. ceny biletów na ten mecz, które oscylowały wokół 6 tys. dolarów (stadion mieści 63 400 widzów) tworzy to ogromny jednorazowy przemysł rozrywkowy.

 

Przedstawiamy wszystkie (!) reklamy, które były w tym roku emitowane podczas Super Bowl XLIX:

 

Strona:     - 1 -     - 2 -     - 3 -     - 4 -     - 5 -     - 6 -

 

Firma: Supercell / Clash of Clans
Tytuł reklamy: Revenge
Agencja marketingowa: Barton F. Graf 9000

 

Firma: Microsoft
Tytuł reklamy: Braylon O'Neill

 

Firma: Microsoft
Tytuł reklamy: Estella’s Brilliant Bus

 

Firma: Budweiser
Tytuł reklamy: Lost dog
Agencja marketingowa: Anomaly

 

Firma: Go Daddy
Tytuł reklamy: Journey home
Agencja marketingowa: Barton F. Graf 9000

 

Firma: FirstBank
Tytuł reklamy: Puppies for sale
Agencja marketingowa: TDA_Boulder

 

Firma: No More
Tytuł reklamy: Delivery

 

Firma: Mophie
Tytuł reklamy: All powerless

 

Firma: Doritos
Tytuł reklamy: When pigs fly

 

Firma: Skittles
Tytuł reklamy: Settle it
Agencja marketingowa: DDB

 

Strona:     - 1 -     - 2 -     - 3 -     - 4 -     - 5 -     - 6 -

 

 
 
Pozostałe:
"Kolaż Kół Naukowych"
W dniu 18.04.2018r nasze koło naukowe brało udział w jednym z wydarzeń Tygodnia Kultury i Nauki na Politechnice Rzeszowskiej jakim był „Kolaż kół naukowych”.
czytaj więcej
Damian Gębarowski
Klaudia Kapustka
Łukasz Kutyła
Alicja Korzeniowska
Karol Orłowski
Jakub Stawarz
Karolina Przywara
Radosław Wilusz
Aleksandra Paździor
Karol Zieliński
Agata Węgrzyn
Jakub Gruca
Weronika Cieśla
Szymon Gratkowski
Martyna Szczepanik
Adrian Skura
Małgorzata Głuszek
Damian Leszczyński
Alicja Marek
Łukasz Miękisz
Łukasz Grzywacz
Marek Grabias
Piotr Florek
Magdalena Mądro
Kamil Miłek
Weronika Dryja
Dominik Sromek
Aneta Dunaj
Krzysztof Łyczak
Weronika Filar
Nina Zakrzewska